Musical Fidelity חוגגת 30 שנים להיווסדה. איך ההרגשה?

זאת ממש הפתעה, מכיוון ששלושים שנה עברו להן במהירות. לאורך הדרך היו תקופות בהן חשבתי, “זהו, אנחנו גמורים”. אני לא אוהב להודות בתבוסה, לכן המשכנו תמיד להילחם, דרך משברי אספקה, טעויות בייצור ועד קשיים בזרימת הכספים לחברה, מה שהופך את העובדה שהגענו לנקודה הזאת מספקת אפילו יותר. לפני כמה ימים פגשתי מישהו מהתעשייה שאמר לי, “הו, אתה אגדה!”. אני מניח שזה אומר שאני נמצא בתעשייה מזה זמן ואני עדיין חי ובועט – על זה אני רוצה להודות לעשרות אלפי האנשים שרכשו את מוצרי Musical Fidelity, ולכל מי שהעבודה הקשה שהשקיע, יחד עם הכישרון שלו, הביאו אותנו למקום שאנו נמצאים בו היום.

במבט לאחור, איזו עצה היית נותן לאנתוני הצעיר?

כשהקמתי את החברה, אנשים רבים אמרו לי שאין בשוק מקום למותג מגברים נוסף. לא הקשבתי להם והייתי אומר לאנתוני הצעיר שהרבה עצות שניתנות הן לרוב שגויות.

הייתי גם מזהיר אותו שסוחרים תמיד ירצו את מה שאין לך, אפילו כשאתה מעצב מוצר מותאם לבקשות שלהם. אין איך לנצח במובן הזה, אז פשוט תמשיך עם הקו שאתה מאמין בו ותוכל להימנע מהרבה טעויות. כמובן שעשיתי גם כמה טעויות כשהסתמכתי על שיקול הדעת שלי בלבד. לא ניתן להימנע מטעויות שכאלו.

לאורך הדרך היו גם כמה רעיונות בסיסיים שלקח לי יותר מדי זמן לראות ולקלוט. לכן הייתי אומר לאנתוני הצעיר להעניק כמה שיותר יחס וטיפול לעיצוב החיצוני של המוצרים, כמו על הפן האלקטרוני של המוצרים. בעולם האודיו, יש גבול לעלות של המוצר האלקטרוני, מכיוון שצריך כמות מסוימת של רכיבים כדי ליצור מגבר סטנדרטי. אבל המראה הוא מה שמייחד אותו. הפן האלקטרוני יכול להיות עוצר נשימה, אבל עם היחידה עצמה נראית גסה, אף אחד לא יאמין במה שהיא מכילה בתוכה.

האמת הזאת הכתה אותי באירוע Hi-fi באיטליה, שם הוצגו רמקולים פשוט מהממים מבחינה ויזואלית. זה כמעט גרם לי לחשוב, “למי אכפת איך הם נשמעים כשהם כל כך יפים?”.

עבורי האלקטרוניקה היא החשובה ביותר ויצירת הסאונד היא הגביע הקדוש. אבל אם תסתכל על המוצרים הראשונים שלנו, תוכל לראות איך התפתחנו מאז בפן העיצוב התעשייתי, וזאת כדי להחמיא לאיכות של האלקטרוניקה שלנו.

נשמע שנכנסת לתחום ייצור אודיו בגלל שאתה חובב אודיו בעצמך.

זה יותר בגלל שיש לי תשוקה אמיתית למוזיקה, עד היום. למדתי במכללה למוזיקה ואז, כשחיפשתי לי דרך להתפרנס, פגשתי מישהו שרצה לייצר ולשווק מגברי שפופרות. למשך שנתיים ייצרנו כמה מגברים מסקרנים, עם שפופרות גדולים ועם הצליל החמים והנעים שלהם. החברה עצמה הייתה כשלון, אבל מההתנסות הזאת הבנתי שאפשר להצליח להתפרנס מאודיו.

כמה שנים מאוחר יותר, מצאתי שנמאס לי מהקדם-מגבר במערכת האודיו הביתית שלי, אז עיצבתי וייצרתי קדם-מגבר עבורי. חבר שעוסק בסחר של אודיו שמע אותו וביקש להזמין כמה. כולם נמכרו כבר במהלך סוף השבוע הראשון שלהם בתצוגה, והוא הזמין ממני עוד. כמעט במקרה, מצאתי את עצמי שוב בתעשייה.

לאורך השנים Musical Fidelity השיקה עשרות מוצרים, כולל כמה מוצרים קלאסיים. למה כל כך הרבה?

חלק יגידו שאפילו יותר מדי, אבל היינו חייבים להגיב ללחצים שהגיעו מהשוק. אנחנו חייבים לייצר את מה שהאנשים רוצים. לפעמים אנחנו הולכים על פי רעיון מסויים, ממש עד לפרטים הקטנים שלו, והמוצר נכשל, אבל שיעורי ההשקות המוצלחות שלנו הן מספיק גבוהות כדי שנשרוד ואפילו נשגשג.

עם סדרת A1 ייצרנו רמה חדשה של מגברים, מותאמת במיוחד לתקציב של חובבי אודיו. ייצרנו מגברי שפופרות, מגברי אוזניות, נגני דיסקים ברזולוציה גבוהה, מגברים בהספק גבוה במיוחד, נגני CD ו- SACD, מגברי Class A, וזאת רק דוגמא קטנה. מה שקורה הוא שאני חולם על משהו, הצוות שלי מסביר לי למה אי אפשר לבצע את זה, ואז הם הולכים ויוצרים פלאים.

אנחנו אף פעם לא מפסיקים לנסות ולשפר את מה שאנו מייצרים, גם מבחינת הביצועים הטכניים, גם מבחינת הביצועיים הקוליים וגם מבחינת הערך הכספי. למדנו שלא למשנה כמה משהו הוא טוב, כמעט תמיד יש דרך לשפר אותו.

אפשר להגיד ש- Musical Fidelity עשתה כבר את הכל?

אפילו לא קרוב. אתה יכול להסתכל על עיצוב מגברים כמגוון רחב: עם כל מוצר חדש אנחנו חוקרים היבטים שונים של הרעיון הבסיסי, מה שיכול להוביל לגילויים מרגשים. בנוסף, עולם האודיו משתנה ואנחנו נכנסים לתקופות חדשות, כמו לדוגמא עם ה-CLiC לאנשים המתעניינים בחומרים מבוססים דיגיטל. יש לנו כמה הפתעות בשרוול!


החברה הוקמה על ידי אנתוני מייקלסון, לאחר שקדם-מגבר שייצר לשימוש עצמי עורר התעניינות בקרב משתמשים רבים. העיצובים של מוצרי החברה מרשימים ומושכים את העין, ומומלץ ביותר להגיע לחנות כדי להאזין לסאונד האיכותי שלהם. לצפייה במוצרים נוספים של החברה לחץ כאן.